ESCAPE – Linz diákszemmel

Február első hetében az Erasmus+ program keretében lehetőségünk nyílt elutazni Linz városába. A projekt célja, hogy a Duna menti országok – Ausztria, Szlovákia, Szlovénia, Csehország, Bulgária, Románia és Magyarország – megismerjék egymás kultúráját, gazdaságát, idegenforgalmát, oktatási rendszerét. Az öt diákból álló csapatunk – Udvardi Erik 13. P, Beszédes Dárió 10. A, Vizi Anett 10. A, Rosta Petra 10. D, Hujter Flóra 10. D – lelkesen vetette bele magát a munkába az idegen légkör ellenére is.

Február elsején a Győrből induló gyorsvonattal érkeztünk meg úti célunkhoz. A linzi vasútállomásról az osztrák házigazdák elkalauzoltak bennünket a szállásunkra, ahol elfoglaltuk szobáinkat, majd az ifjúsági szálló egyik termében néhány mondatban bemutatkoztunk egymásnak a külföldi diákokkal, illetve tanárokkal.

Hétfő reggel ellátogattunk a projektben résztvevő linzi iskolába, ahol bemutatkoztak a különböző országok városai, iskolái és oktatása. Ezután a program szervezője, Michael Huber-Kirchberger négy csoportra osztotta társaságunkat, s így vegyes nemzetiségű csapatok jöttek létre. Négy megadott szemszögből kellett bemutatnunk városunkat vagy iskolánkat: az oktatási rendszer, a turizmus, a közlekedés és az iskola épülete. A délelőtt hátralévő idejében prezentációinkon dolgoztunk, majd az ebédszünet után feladatokat kaptunk. A helyi diákok vezetésével híres linzi épületeket kellett felkeresnünk, és azokról fotót készítenünk. Ezután visszatértünk a szállásra, s egy rövid pihenő és vacsora után esti városnézésre indultunk. Szebbnél szebb helyszíneket látogattunk meg, miközben élveztük a friss hegyi levegőt.

Kedden a felső-ausztriai Kereskedelmi Kamara épületét kerestük fel, ahol többek között az iskola igazgatója is beszédet mondott. A hat országról készült prezentációk is elhangzottak a nagyteremben. Ezen a napon még egy izgalmas program várt ránk: a linzi kikötőbe látogattunk. Betekintést nyertünk a konténerterminál működésébe, valamint eltöltöttünk néhány percet egy -22 Celsius-fokos hűtőházban is.

Szerdán ismét az iskolában kezdtük a napot és megismerkedtünk a program honlapjának szerkesztésével. A nap további részét Ennsben, Felső-Ausztria legrégebbi városában töltöttük. A hosszú túra során megismertük a helyi nevezetességeket, például a főtér közepén álló Stadtturmot. A barokk korabeli épületek remek hangulatot kölcsönöznek a városnak.

Csütörtökön három angolórán vehettünk részt, ezután pedig a helyi kulturális központban tekintettünk meg egy – a hidegháborút felidéző – kiállítást. Az este folyamán egy zenés-táncos mulatozás révén folytattuk az ismerkedést a többi diákkal.

Pénteken bemutattuk egész hetes munkánk eredményét: a különböző témákat kidolgozó prezentációkat. Miután alaposan megismertük egymás városait, délután ellátogattunk a néhány éve épült Ars Electronica Centerbe. A „modern múzeum”-ban interaktív csúcstechnológiai eszközöket próbálhattunk ki, valamint egy 3D-s filmvetítésen vettünk részt. Ezen a napon elbúcsúztunk az osztrák diákoktól, hiszen véget értek a programok. Reggel a többiektől is búcsút vettünk, majd vonattal visszaindultunk Magyarországra az Alpok öleléséből.

Reméljük, hogy a márciusban Pápára látogató diákok is hasonlóan nagyszerű élményekkel térnek majd haza.