Bevezető
A Pápai Gazdasági Szakképző Iskola és Kollégium minőségorientált iskola, amelynek mindkét intézménye a 2008. évi összevonás előtt is önálló minőségbiztosítási rendszerrel rendelkezett: mindkét intézmény a Comenius 1. modell szerint alakította ki és működtette minőségbiztosítási rendszerét.
Visszatekintés
1. Batthyány Lajos Szakképző Iskola és Kollégium
A Batthyány Lajos Szakképző Iskola és Kollégium 2000 és 2004 között külső szakértő segítségével alakította ki és működtette minőségbiztosítási rendszerét, amelyet a 2004. évi pályázat-zárás során sikerrel lezárt.
2. Jókai Mór Közgazdasági Szakközépiskola és Leánykollégium
A Jókai Mór Közgazdasági Szakközépiskola és Leánykollégium 2001/2002-ben alakította ki minőségbiztosítási rendszerét a Comenius 1. partnerközpontúsági modell alapján, amelynek keretében 3 minőségi csoportot (intézményi működés, partnerkapcsolatok irányítása, szakképzés) működtetett.
Az intézmény minőségirányítási rendszere a kialakítás óta 4 minőségfejlesztési cikluson esett át:
1. minőségfejlesztési ciklus
A 2003/2004. tanévtől felálló új intézményvezetés irányításával működő minőségirányítás célul tűzte ki a partneri elégedettség növelését és ennek érdekében megfogalmazta egy, a PP-től független, a PP-t, SZMSZ-t és a Házirend bizonyos területeit integráló Intézményi Minőségirányítási Program (IMIP) kialakításának igényét, amelyhez külső szakértői segítséget vett igénybe.
A tanév végére kialakított és elfogadott IMIP megfogalmazta az intézmény
2. minőségfejlesztési ciklus
A 2. minőségfejlesztési ciklusban a minőségirányítás célul tűzte ki a MIR bevezetésétől használt mérési eszközök egységesítését, modernizálását és átstrukturálását, amellyel azok hosszú távon alkalmassá váltak összehasonlításra, trendvizsgálatra.
A ciklus által érintett mérési eszközök:
3. minőségfejlesztési ciklus
A 3. minőségfejlesztési ciklusban a MIR - az intézmény fenntartója Önkormányzati Minőségirányítási Programjával (ÖMIP) összhangban - célul tűzte ki egy vezetői, pedagógus és nem-pedagógus teljesítményértékelési rendszer (TÉR) kialakítását külső szakértő bevonásával.
A ciklus végére kialakított TÉR az IMIP részeként kiterjed
4. minőségfejlesztési ciklus
A 4. minőségfejlesztési ciklusban a MIR - a 2005/2006. tanévben végzett munkatársi PIEM eredményei alapján - célul tűzte ki a munkatársi elégedettség növelését a PIEM kérdőívek szempontrendszerének kibővítésén és átstrukturálásán keresztül, amellyel egy mélyebb értékelés vált lehetővé.
A minőségfejlesztés folyamatrendszerét az alábbi ábra mutatja:
A minőségfejlesztési ciklusok önértékelési tevékenysége eredményeképpen az intézmény több sikeres minőségügyi pályázatot is benyújtott: a 2. minőségfejlesztési ciklus lezárásaként 2006-ban Veszprém Megyei Minőség Díjra (díj), ill. 2007-ben a Közép-dunántúli Minőség Díjra (díj), a 4. minőségfejlesztési ciklus lezárásaként 2008-ban a Közoktatás Minőségéért Díj Kiválóság Kategóriájában (elismerő oklevél) és a IIASA Shiba Díj Oktatás-kutatás Kategóriájában (elismerő oklevél)
3. Pápai Gazdasági Szakképző Iskola és Kollégium
A 2008. évi iskola-összevonás után a minőségbiztosítás a jogutód intézmény Intézményi Minőségirányítási Programja (IMIP) alapjain szervezte meg működését tagintézményenként 5-5 fővel.
A Pápai Szakképzés Szervezési Társulás tagjaként, a társulás sikeres „A pápai TISZK szakmai fejlesztése" elnevezésű TÁMOP-projektjének köszönhetően az intézmény minőségbiztosítási rendszerét jelenleg az ISO 9001 szabvány szerint alakítja át.
Az intézmény tagja a Veszprém Megyei Minőség Klubnak, a Szövetség a Kiválóságért Közhasznú egyesületnek és az ISO Forumnak is.
A Pápai Gazdasági Szakképző Iskola és Kollégium egyúttal szerepet kíván vállalni a minőségtudatos gondolkodás, a Kiválóság Kultúra terjesztésében, valamint a közoktatási intézmények sikeres benchmarking tevékenységének megvalósításában, ezért az alábbiakban szabadon hozzáférhetővé teszi az intézmény minőségügyi pályázatainak dokumentációit, valamint a minőségügyi mérések eredményeit a 2003-2008. időszakra vonatkozóan.
Letölthető dokumentumok: