Márciusban az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet hirdetett nyílt pályázatot, melyen a Pápai Gazdasági Szakképző Iskola és Kollégium elnyerte az „Ökoiskola 2011" címet. Ökoiskolai munkaközösség alakult, amelynek vezetői (Karnerné Pethő Katalin, Fehér Zsófia) igyekeznek az iskolát környezetbaráttá változtatni, megtanítani a diákokat Földünk értékeinek megőrzésére. Mindkét intézményrészben - így a Közgázban is - fejlesztések kezdődtek a környezettudatosság jegyében. Az iskola minden emeletén szelektív hulladékgyűjtők és elemgyűjtők kerültek kihelyezésre, emellett idén több környezetvédelmi program is indult a diákok számára. Ezek legtöbbje az évek óta hagyományosan megrendezett Természetvédelmi Nap keretében lett meghirdetve. Az iskolanapon tartott sportprogramok, szabadtéri vetélkedők a diákokat egészséges életmódra és a természet-egyén megfelelő kapcsolatára tanítják.
Idén a Természetvédelmi Nap előtt plakátversenyt szerveztünk, ahol az osztályok szabadon választott technikával dolgozhattak ki egy - a környezetszennyezés veszélyére figyelmeztető - posztert (az alkotások megtekinthetők az online iskolaújságban).
Papírgyűjtést is hirdetett az iskola, melynek keretében a közgázos diákok több mint 2,5 tonna papírt adtak le.
Helyezés | Osztály | Székhely iskola | Osztály | Tagintézmény |
1. | 9. C | 382,3 kg | 13. VT | 3800,5 kg |
2. | 9. B | 378,3 kg | 11. VL | 2930,5 kg |
3. | 11. C | 353,2 kg | 10. F | 2563,5 kg |
Májusban minden osztálynak ki kellett töltenie egy terméktudatos vásárlással kapcsolatos feladatlapot. Két árucikket kellett kiválasztaniuk, és azok előállításával, szállításával, tárolásával, lebomlásával kapcsolatban kellett kérdésekre válaszolniuk. Végül értékelték mind a két termék környezethez való viszonyát: „Melyik óvja és melyik szennyezi természetet?"
A diákok környezettudatosságra való tanítása az egyik fő célkitűzése az ökoiskolai munkaközösségnek. Emellett fontos a tanulók életvitelének megváltoztatása, látásmódjuk kibővítése, a természeti kincsek iránti felelősség, a személyes tapasztalatszerzés és az aktív bekapcsolódás közvetlen környezetük megóvásának folyamatába.
Reméljük, az ökoiskolai munkaközösség képes lesz - a már elért sikerek után - újabb célok elérésre is. Ugyanis iskolánk sikerként könyvelheti el a szelektív hulladékgyűjtők elhelyezését, a megrendezett - reméljük továbbiakban is működő- papírgyűjtést és a jeles természetvédelmi napokon (Víz világnapja, Föld napja, Környezetvédelmi világnap) szervezett műsorokat, versenyeket, kiállításokat.
A diákok környezettudatos nevelésében az iskola képes a legnagyobb változásokat elérni. Ha egy jól megszervezett tanári csoport (mint az ökoiskolai munkaközösség) ösztönzi a diákokat, fenntartja lelkesedésüket és képes összefogni őket, akkor közvetlen környezetükben elősegíthetik az élő természet fennmaradását, a társadalom fejlődését, és megakadályozhatják a környezeti válság elmélyülését, mindemellett példát mutatnának embertársaiknak.
Változtassuk meg a jövő gondolkodásmódját!
Tanulóink jelentkezését várjuk egy diák ökoiskolai csoport létrehozására, ami segítené az iskolai fejlesztéseket, megszervezné a környezetvédelmi programokat, és ötleteivel segítené az ökoiskolai munkaközösség munkáját.
A jelentkezés önkéntes, de amit ezzel adhatsz, az felbecsülhetetlen!